• Corona (COVID-19) maatregelen Bart Moens

    17 maart 2020
    LAATSTE UPDATE: 27 maart 2020 om 10u28

    Update naar aanleiding nieuwe versie Belgisch Staatsblad op 23/03/2020.

    Beste klanten

    In Art. 3, besluit Federale Overheidsdienst Binnenlandse Zaken, Belgisch Staatsblad staat dat de bepalingen van artikel 2 zijn niet van toepassing op bedrijven van de cruciale sectoren en de essentiële diensten, zoals opgenomen in de bijlage bij huidig besluit.
    Deze bedrijven en diensten zijn echter gehouden om, in de mate van het mogelijke, het systeem van telethuiswerk en de regels van social distancing toe te passen. 

    In het artikel vermelde bijlage is ook het paritair comité voor de schoonmaak (121) opgenomen. Ruim- en ontstoppingsdiensten vallen onder dit paritair comité. Volgende beperkingen zijn ons opgelegd door de overheid:

    • Beperkt tot de schoonmaak in de bedrijven van de cruciale sectoren en in de essentiële diensten.
    • Beperkt tot de dringende werkzaamheden en tussenkomsten.

    Concreet wilt dit zeggen dat enkel dringende particulieren interventies nog zullen worden uitgevoerd.
    Niet-essentiële diensten zullen worden uitgesteld tot na de opgelegde maatregelen door de overheid. Dit betreft het periodiek onderhoud van putten zoals bijvoorbeeld het ledigen en reinigen van regenwaterputten.

    Wij vertrouwen op het gezond verstand van onze klanten om zelf te bepalen wanneer een interventie als dringend of niet-dringend beschouwd wordt.
    Wanneer wij merken dat een niet-dringende interventie toch als dringend wordt aangegeven, zullen wij deze niet inplannen.

    Administratief blijven wij uiteraard doorwerken achter gesloten deuren. U kan ons steeds bereiken via onze gekende kanalen (klik hier). Een niet-essentiële dienst kan steeds aangevraagd worden om ingepland te worden na de COVID-19 maatregelen. Wij zullen uw gegevens noteren en u telefonisch contacteren van zodra de maatregelen vervallen en we onze gewone bedrijfsactiviteiten opnieuw kunnen uitvoeren.

    Indien er zich toch een dringend probleem voordoet, kan u ons steeds contacteren en zullen wij deze interventie uitvoeren. Tijdens deze interventie vragen wij u rekening te houden met volgende maatregelen:

      • Betaling - U kan de interventie betalen via de Payconiq/PayconiqByBancontact app, door vooraf het bedrag over te schrijven of online banking. Indien u toch cash betaalt vragen we u om dit gepast te betalen en het geld in een enveloppe te plaatsen. Meer informatie hierover vindt u hier.
      • Social Distancing - U neemt afstand van onze werknemer door tijdens de interventie binnen te blijven. Wanneer onze werknemer in het huis moet zijn, verplaatst u zich naar een andere ruimte en komt u in geen enkel geval bij onze werknemer. Dit in kader van social distancing.
      • Werkbon - De werkbon en het ruimingsattest wordt niet afgetekend en zal niet fysiek afgegeven worden.
      • Ziekte - Indien u zich ziek voelt, dient u ons dit vooraf te laten weten. In dit geval zorgt u voor een betaling vooraf of door een ander gezinslid. Wanneer dit niet mogelijk is, zullen we de interventie niet uitvoeren.
      • Algemeen - Verzorg u zelf door binnen te blijven en regelmatig uw handen te reinigen. Gelieve zowel voor als na de interventie uw handen grondig te wassen en te ontsmetten.

    Wij vragen u om deze bijkomende maatregelen ten harte te nemen en rekenen op uw positief bewustzijn. Enkel door deze maatregelen te nemen, kunnen we de gezondheid van alle betrokken personen blijvend garanderen. Indien deze maatregelen niet worden opgevolgd, kan de werknemer de interventie stopzetten.

    Als bedrijf vinden wij het belangrijk om onze klanten zo goed mogelijk te informeren. U vindt onze updates steeds terug op deze pagina.

    Indien u nog vragen of onduidelijkheden heeft, aarzel dan niet om ons te contacteren.

    Met vriendelijke groeten

    Het hele team van Bart Moens