fbpx
  • Veelgestelde vragen

    Onze meest gestelde vragen met antwoord vindt u hier!

    Vindt u toch geen antwoord op uw vragen? Neem dan gerust contact op met ons.
    U kan ons ook volgen op sociale media om op de hoogte te blijven van al onze acties.

    Indien je merkt dat je toilet niet goed meer doorspoelt, kan dit te wijten zijn aan een volle septische put. Dit kan ook te wijten zijn aan een verstopte afvoerbuis. Bij een volle septische put zal je merken dat de afvoeren niet goed meer afwateren.

    Om dit te vermijden raden we ieder gezin met een standaard septische put aan om deze om de 2 à 3 jaar zeker te ledigen. Voor bedrijven, appartementsgebouwen of grote gezinnen, raden wij aan om de septische put jaarlijks te ledigen.

    Wanneer een toilet, lavabo, douche of dergelijke niet goed meer doorloopt, kan de oorzaak hiervan zijn een volle septische put of een verstopping. In dit geval contacteert u best onze diensten.

    Indien u wenst kan u een periodiek onderhoud van de leidingen in uw woning laten uitvoeren, al raden wij dit niet aan voor particuliere woning. Wanneer u met een verstopping zit, kan u al uw leidingen op dit moment laten ontstoppen.

    Voor bedrijven of appartementsgebouwen raden we aan om jaarlijks of om de 2 jaar een periodiek onderhoud uit te voeren. Dit houdt in dat wij u op een vooraf afgesproken moment zullen contacteren om een afspraak te maken. Tijdens de interventie reinigen we alle leidingen en ledigen we alle putten. Uiteraard is dit periodiek onderhoud onder voorbehoud, u kan deze interventie indien u wenst vervroegen of uitstellen. Contacteer ons gerust voor een vrijblijvende persoonlijke offerte of inlichting.

    U kan ons op verschillende manieren bereiken. Wij proberen steeds om u zo snel mogelijk verder te helpen via al deze kanalen. Gelieve ons via één van de volgende kanalen te bereiken.

    Het contactformulier op onze website kan u ten alle tijden invullen. Ook mails, berichten via Messenger, Google of Instagram kan u steeds 24/24 doorsturen. Wij proberen deze steeds zo snel mogelijk te beantwoorden.

    Telefonisch kan u ons bereiken elke ochtend tussen 9u en 12u. Op maandag, dinsdag en donderdag kan u ons ook telefonisch na de middag contacteren tussen 13u en 17u30.

    Onze kantoren zijn enkel geopend op afspraak. Langskomen om een afspraak te maken is dus niet mogelijk. U kan uw afspraak maken of inlichting vragen via de hierboven vermelde kanalen.

    Indien uw interventie meteen dient uitgevoerd te worden kan u ook ons noodnummer bellen. Dit noodnummer dient enkel voor interventies die op de moment zelf dienen uitgevoerd te worden. Onze noodcentrale heeft geen planning van de gewone dagdagelijkse interventies en kan u dus geen afspraak geven.

    Communicatiekanaal Openingstijden
    Contactformulier website
    Mail
    (info@bartmoens.be)
    Messenger chatbox
    Instagram chatbox
    Google chatbox
    Telefonisch
    (052 33 37 99)
    ma, di en do: 9u00-12u00 en 13u00-17u30
    woe en vrij: 9u00-12u00
    Noodtelefoon Tussen 17u30 en 9u00
    Kantoor Enkel op afspraak

    De prijs voor een interventie is afhankelijk van de locatie waar de interventie dient plaats te vinden. Om u een correcte prijsofferte te kunnen bezorgen dient u uw adresgegevens door te geven. Contacteer ons gerust om een persoonlijke offerte te ontvangen.

    Er zijn 3 verschillende mogelijkheden om de interventie te betalen:

    • U kan de interventie ter plaatse cash betalen aan de chauffeur.
    • Via Payconiq kan u de interventie ter plaatse betalen.
    • Vooraf kan u ook het bedrag overschrijven. Van zodra wij de betaling hebben ontvangen, zullen wij de interventie uitvoeren.

    Wenst u te betalen?

    Klik hier voor de betalingsgegevens

    Wij raden u aan om een 3 à 4 dagen op voorhand onze firma te contacteren indien u een interventie wenst uit te voeren. Voor dringende ontstoppingen kunnen wij ons noodinterventie team vroeger sturen, indien deze planning nog niet volzet is.

    Tijdens drukke periodes kan de wachtperiode voor de ruimdienst snel oplopen tot 1 week. Contacteer ons gerust om dit na te gaan. Wij bieden u steeds onze snelste oplossing aan.

    Het is helaas onmogelijk om dit vooraf te kunnen meegeven. Onze planning wijzigt continue door interne en externe omstandigheden. Een interventie kan snel verlopen, maar kan ook trager verlopen door moeilijke ontstoppingen waardoor de planning opschuift.

    Wanneer u een afspraak maakt zal u de dag van de interventie gecommuniceerd worden en een indicatie van tijdsperiode als in voormiddag (tussen 7u en 12u) of namiddag (vanaf 12u). Indien u wenst kan de chauffeur u een halfuurtje vooraf contacteren voor deze langskomt, zo hoeft u thuis niet de hele dag te wachten. Gelieve dit uitdrukkelijk te vragen, dit wordt niet automatisch gedaan.

    Door onverwachte omstandigheden zoals een panne van de vrachtwagen, kunnen alle interventies even uitlopen. Onze werknemers zullen zeker langskomen op de dag die met u afgesproken is, indien dit toch niet zou lukken, zal de firma u contacteren en een nieuwe datum voorstellen.

    Bij een verstopping dient er iemand aanwezig te zijn aangezien wij in het huis alles moeten kunnen testen. Indien niemand aanwezig is, kunnen wij van binnen uit niet ontstoppen indien dit nodig is en kunnen wij geen tests uitvoeren om te controleren of de verstopping verholpen is.

    Bij de ruimdienst dient er iemand aanwezig te zijn wanneer wij niet rond het huis kunnen. Indien de septische put open rond het huis ligt, dient er niemand aanwezig te zijn. In dit geval dient u de betaling vooraf uit te voeren of kunt u het geld aan de buren geven. Na de interventie zal de werkbon en het afvalverwerkingsattest in de brievenbus gestoken worden.

    Het ruimen van een standaard septische put duurt gemiddeld zo’n 15-20 minuten. Verstoppingen zijn in normale omstandigheden binnen het uur uitgevoerd. Hetzelfde geldt voor camera-inspecties en geurdetecties.

    Uiteraard is dit moeilijk te voorspellen en hangt dit van situatie tot situatie af.

    Kortingsbonnetjes

    In verschillende lokale tijdschriften/kranten kan u een kortingsbonnetje van €2,5 terugvinden. U kan deze uitknippen en afgeven aan de chauffeur bij het afrekenen. Onze werknemer zal deze korting meteen in mindering brengen.

    Stratenactie

    Overtuig uw buren en u kan genieten van verschillende kortingsacties. Indien u minsten 5 andere buren kan overtuigen, geniet u van 10% korting op de totaalprijs van alle interventies samen.

    Vanaf 7 verschillende interventies, geniet u van 15% korting op de totaalprijs.
    Overtuigt u minstens 10 buren, dan kan u genieten van 20% korting op de totaalprijs.

    **Algemene voorwaarden stratenactie**

    Deze groepskorting is niet cumuleerbaar met andere kortingen.

    Er moet werkelijk een interventie uitgevoerd worden bij minstens 6 verschillende klanten, op 6 verschillende adressen in dezelfde straat / wijk.

    Al onze offertes en inlichtingen zijn gratis. Contacteer onze firma gerust voor al uw vragen.

    Bij het ruimen van een septische put mag u 2 emmers (regen)water of een tuinslag klaarleggen. Wij gebruiken dit water om het slib op de bodem los te maken om mee te kunnen opzuigen.

    Zowel de septische put als andere putten zoals toezichtputten of sifonputten dienen vrij gemaakt te worden. Indien deze onder de grond liggen, dienen deze opgegraven te worden voor onze werknemer langskomt.

    Indien u in een drukke straat of eenrichtingsstraat woont, raden wij u aan om parkeerverbod te voorzien. Onze firma zal dit niet voorzien en blijft in elk geval op de straat geparkeerd staan. U kan het parkeerverbod aanvragen in uw stadhuis of gemeentehuis. Dit parkeerverbod dient lang genoeg te zijn voor een tractor, dit is te vergelijken met 3 à 4 autoparkeerplaatsen.

    U ontvangt 2 verschillende documenten. Het eerste document betreft het betalingsbewijs, dit kan dienen als bewijs van uitvoering van de interventie en als bewijs van betaling. Wanneer u een huis verkoopt, kan u dit als bewijs voorleggen om later niet met verborgen gebreken geconfronteerd te worden.

    Het tweede document dat u ontvangt is een ruimingsattest, dit is een document van afvalverwerker Aquafin. Het attest bewijst dat wij uw afval zullen bezorgen aan Aquafin, die het afval meteen zal verwerken.

    Indien u niet aanwezig was op afgesproken moment, zal de chauffeur een briefje in de brievenbus steken met de datum en het uur dat hij aanwezig was. Wanneer u dit briefje in uw brievenbus vindt, kan u onze firma opbellen om een nieuwe afspraak te maken.

    Wanneer er niemand aanwezig is, zal de chauffeur u opbellen op het telefoonnummer dat u heeft doorgegeven. De chauffeur blijft maximum 10 minuten wachten. Indien hij langer moet wachten omdat u onderweg bent, wordt er een extra kost van €25 gerekend.

    Indien u na de interventie nog steeds dezelfde problemen ondervindt, neem u best eerst contact met ons op. Wanneer u ons hebt gecontacteerd, zullen wij dit eerst bespreken met de technieker die bij u is langs geweest en zullen u hierna contacteren om het verdere verloop te bespreken.

    Let op, indien het probleem terugkeert, na meer dan 1 week, is dit al een reeds nieuwe verstopping. Hiervoor dient er een camera-inspectie uitgevoerd te worden om te kijken waar het probleem zich bevindt. Dit valt buiten de garantie.

    Indien u tevreden bent over onze service, mag u ons steeds een review geven op onze Google pagina. Dit kan u doen via volgend stappenplan:

    1. Ga naar http://bit.ly/2QduK1B of ga naar onze pagina via Google.
    2. Klik op ‘een review schrijven’
    3. Indien u nog niet bent aangemeld, kan u zich nu inloggen.
    4. Geef ons een sterrenbeoordeling en licht uw beoordeling toe in het tekstkader.
    5. Klik op ‘posten’

    U kan ook steeds onze klantentevredenheidsenquête invullen.

    Bent u niet tevreden over de interventie die we bij u hebben uitgevoerd? Neem dan contact op met onze firma zodat we een geschikte oplossing kunnen vinden om u verder te helpen.

     

    Klik hier om onze laatste updates over de maatregelen rond het Coronavirus, COVID-19 te bekijken.

    Load More